ShoutMix chat widget

Friday, January 7, 2011

ingin memiliki.........(gajet)

dunia skunx sumer da canggih2..... komunikasi skunkx p0n da senang & cepat..... skrg ade handphone yg bolei 3g la....4g la....mms...sms.... & internet yg bleh digunakan utk mencari maklumat! wargh...betapa canggihnye dunia skrg.....tp, kesian jugak kat mak cik yg tdk didedahkan pd teknologi yg sedia ada skrg niy.... kalau anak ckp kt mak...'nak beli broadband'...dia akan tnye balik ape kebendanya 'boben' tu??hehe......sme mcm mak aku...mule2 aku ckp nk pkai broadband, terkial2 dia nak sebut perkataan broadband tu..(maklum la, org tua kg)..lawak pulak....lame2, bile da slalu ade iklan kt tv pasal broadband, dia da boley sebut dgn betul iaitu BROADBAND bukan 'boben'...! ;)


sbg seorang remaja, nafsu ingin memiliki sesuatu yg canggih memang tggi....kalau boleh, semua benda yg canggih & berfaedah rs nak beli...tp, nak bt mcm mne......'ONGKOS' nya enggak ada dong...!haaahaaa.....laen lau jd anak org kaya ke, anak datuk ke, anak panglima ke, anak raja ke.... boley la beli....aku niy, takat anak abah aje....tp, aku bangga jd anak abah! :)


nanti biler aku da keje nanti, insyaAllah aku akan dapat beli ape yg aku nak walaupun x semua....alaaa.....dpt beli baju n jeans tiap bulan pun da kire cukup lau xdpt beli gajet2 yg tgh hot kt pasaran skrg....memandang aku hanye seorang bakal pendidik, utk bermewah tu, aku rs x mungkin la tp utk bersederhana tu memang boley aje.....


niy gajet2 yg aku dh ade.....:



 acer aspire 4810T....new model 2009...bateri tahan 8 jam (skunk niy hnye bertahan 5 jam jer,huk2)...nipis amat....n my bro pon gune laptop niy......

 nokia 2630c...memori hp hnye skecil 10MB....niy hp aku gune skrg...alaa....x canggih pon..haha...tp, lau setakat nak amek gambar comot2 tu boley la....aku syg tau hp niy bc0z my daddy yg kasi hp niy kt aku...mse f0rm 5......


Kingston 2GB....pendrive niy aku bleh percuma mse belajar kelas komputer lepas SPM ari tu....untill now, i used it....x penah terlintas pun nk beli yg laen....;)



yg niy pulak gajet yg ingin aku miliki (kalau boleh) :

nokia c3.....chanteknyer kamu.....nak3 sgt beli.....bile PTPTN nak masuk niy?????nak beli benda alah niy haa........;) rumate aku cakap 500 lebey je....betul ke???terasa nak beli sgt...!nak3....;)


macbook air apple.....memang lawa...memang smart..memang canggih....harga dia dlm RM 3299 - RM5199...berat dia 1.06 kg je...sme berat dgn gula sekilo jer tuu......bile agaknye aku dpt pakai macbook niy???haha......




kan untung lau kawen dgn anak org kaya yg btol2 syg kite....cakap jer ape kite nak. msti beli....hehe....angan2 jer lebey niyh........


PEACE  okey......sekadar hiburan!;)






Enhanced by Zemanta

No comments:

Post a Comment