ShoutMix chat widget

Friday, July 8, 2011

Perhimpunan BERSIH

hari nie, perhimpunan BERSIH akan berlangsung...
kemungkinan di DBKL, sogo n laen2 tempat lagi yg menjadi tumpuan org melayu...
apa motif sebenar kumpulan nie membuat perhimpunan ek?
aku rase, pentadbiran kat Malaysia skrg dh cukup elok dh..
lau betul lah goyang, aku rase rakyat Malaysia dh lame xleh hidup aman kat negara Malaysia neyh...
semalam, kawan kpd kawan aku stroy mory sikit kat aku pasal tujuan Datuk S Ambiga tu buat perhimpunan tuu...
lau nak cite kt sini kan, kut banyak sgt fakta yg bercanggah nanti...
hmm....
tp, ape yg penting...kite jangan keluar hari ni....
dengarlah cakap kerajaan...kerajaan dah banyak berjasa kat kita...
buat apa nak bangkang kerajaan? kerajaaan dah cukup baik dah kat kita..
bagi pinjaman tu, bagi kemudahan tu....sume tu untuk kesenangan rakyat Malaysia jugak kan??
mungkin la aku nie amat buta sikit pasal politik neyh...memang xtau sgt pon...
tp, lau dah sampai nak menindas orang melayu, xkan la aku orang melayu nie sendiri nak berdiam diri je?
tolong laa...Malaysia dah cukup aman dah..kemungkinan, disebabkan perhimpunana nie bangsa melayu akan berpecah belah....sume nie, hanye disebabkan sesetengah pihak yang gila kuasa.,..
betull...aku pernah terbca dalam satu blog, yg menyatakan....Malaysia harus ditadbir mengikut sistem Islam...
tu tunjangnya....hukum hudud tu mungkin lain kira, tp yang pentingnye....tunjang segala2 urusan mestilah berdasarkan Islam...Ape gune Islam jadi agama rasmi kalau ianya hanyalah sekadar nama semata2?
yee..mungkin benar...memang banyak sangat isu politik yang rakyat Malaysia xtau....UMNO, PAS, PKR...DAP.....n else...kenapa harus byk parti?? n xtahan, sesama bangsa melayu bergaduh2 inginkan kuasa....


aaarrrgghhhh......xtahan! lau aku bace blog politik, pergh...leh gile aku....cukup la dengan assignment aku yg melambak gile tuh....1 subjek, 5 assignment...lau dh 4 subjek?? haa...silalah darab sendiri ye.....huhu....
bagi aku, aku dh bersyukur sgt dpt hidup di bumi Malaysia nie...aman, 1 malaysia...cubelah anda bayangkan sendiri lau kita berada di negara orang lain...dah la kita muslim...susah tau...negara Islam yg membangun maju, Malaysia je...yg lain aku xtau laa....bersyukurlah kita ada apanya...rakyat india, cina....anda2 pon, dah bernasib baik dapat tinggal di Malaysia....kita ade Perdana Menteri, PM kita baik sangat dengan rakyat..xkan la nak musnahkan gagasan 1 Malaysia? okey... plis2....sy syg kawan2 india & cina sy...sy xnak gaduh2 dgn bangsa laen....sokong bangsa melyu & hidup aman dengan bangsa lain sebab kita 1 Malaysia...


think deeply, before act! =]

1 comment:

  1. dulu kita pon cmtu gak mls nak amik tau sal politik tp since da umor 23 and layak mengundi nie baru la amik tau sikit sal politik negara.huuu

    gune kan hak berfikir sebelum gune hak bersuara ! :D

    ReplyDelete